Vecka två...

2011-09-30 @ 16:19:36
är avklarad! Nu har jag varit här i drygt två veckor och det är sjukt vad fort tiden går! Undervisningen har varit väldigt bra, men det har varit mycket så det är svårt att ta in allt och reflektera. Första veckan var det Donna Jordan som talade om att höra Guds röst, denna vecka var det Paul Hawkins som pratade om Spiritual warfare. Riktigt bra båda två och det är två människor som har varit med i UMU i många många år. Det är oerhört inspirerande att höra om allt de har varit med om och att se att allt löser sig så länge man litar helt på Gud.
En vanlig dag här kan se ut såhär:
8.00 - Devotions, då vi ska ha en egen stund med Gud.
8.30/9.00 - Lovsång/bön/bibelstudier(olika från dag till dag.)
10.00 - Lektionen börjar, med olika talare varje vecka.
11.00 - Tea break, fika typ.
11.30 - Lektion.
13.30 - Lunch, all mat står vi för själva (förutom tea break) så på lunchen brukar vi dra ut och äta nånstans i närheten.
16.00-17.00 - Work duty. Alla hjälper till med att städa kök, toaletter, klassrum, trädgård osv.
Efter work duty är det ganska fritt, ibland går vi ut och äter middag tillsammans. Måndag, tisdag, fredag kväll är vi lediga. Onsdag, torsdag är det Event Night då vi hittar på nåt tillsammans, spelar spel eller liknande.
'
Klassrummet!
Förlåt för korta inlägg, men det kommer nog bli så för det mesta! Finns inte så mycket tid att hinna blogga på :) Men hoppas att ni vill läsa ändå och kommentera gärna!
Kram!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att läsa! Gör inget att det är kort.Kul med bilder också!! Bra när du lägger länk på facebook så man ser att det kommit nå´t nytt!! Love you baby!!!Kram

2011-10-01 @ 11:08:53
Postat av: Anonym

Åå, låter sjukt bra ju! :D Jag önskar verkligen att jag kunde komma och hälsa på! Fint schema låter det som också. Jag skulle inte banga 30 grader heller, här är klockan 06:45, kolmörkt och regnigt. No thanks liksom. Men du Lajnalow, riktigt kul att läsa, jag hänger med i allt jag kan ;) Ha de bra, pussssss

2011-10-03 @ 07:08:20
Postat av: Ida Nilsdotter

2011-10-03 @ 07:09:24
Postat av: Ida Nilssonsdotter

2011-10-03 @ 07:09:58
Postat av: Ida Nilssonsdotter

Haha tiden stämde ju inte så bra men jaha ;) Och jag glömde tydligen säga att det är jag, Ida Kräk Nilsdotter som sa det son sades ovan. Basåruvet. Puss igen :)

2011-10-03 @ 07:11:46
Postat av: Lina

tack Ida for att du lyser upp mitt liv med dina kommentarer. du ar rolig du! :) puss

2011-10-15 @ 14:50:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback